◯学生・教職員向けの利用方法については、マニュアル や uteleconのUTOLページ を参照してください。
For usage instructions for students and academic and administrative staff, please refer to the manual and the UTOL page on utelecon.
◯2024年2月28日にUTOLの運用を開始しましたが、一部の機能に不具合があります。定期メンテナンスは2024年4月16日より毎週火曜日(12:15-13:00)に行われます。詳細については、 【UTOL】対応状況 (ECCSクラウドメール (XXXXX@g.ecc.u-tokyo.ac.jp) でのログインが必要)をご参照ください。
UTOL started operating on February 28, 2024, but some functional issues have occurred. Regular maintenance will be scheduled every Tuesday from 0:15 PM to 1:00 PM starting April 16, 2024. For details, please refer to the [UTOL]対応状況 (You must log in with your ECCS cloud email (XXXXX@g.ecc.u-tokyo.ac.jp). UTOL Issues Resolution Status - available only in Japanese).
◯授業URLの入手にあたっては、 東京大学オンライン講義検索システム(UTAS Lite2) もご利用下さい。詳しくは 授業URLの連絡方法(学生向け) をご覧ください。
To confirm the URLs for online classes such as Zoom, the University of Tokyo Online Lecture Search System (UTAS Lite2) is available. For more details, please refer to "How to Obtain the Online Class URL (for Students)".
◯問い合わせやオンライン授業のトラブルを解決するためには、uteleconサポート窓口 をご利用ください。
授業の入室に関してトラブルが発生している場合は、担当教員あるいは 授業入室トラブル報告フォーム に連絡をしてください。
For inquiries and solving online class troubles, please use the utelecon support desk.
If you are having trouble entering a class, please contact course instructors or use the "Report Issues of Web Conference Room Entry".
◯試験に直接関係する質問や相談は、担当教員または開講学部・研究科に連絡してください。
For questions and consultations directly related to the tests, please contact course instructors, or faculties or graduate schools offering the courses.
◯動作確認を行ったブラウザ・スマートフォン
Browsers and smartphones that have been tested for functionality with the UTOL.