◯学生・教職員向けの利用方法については、uteleconのUTOLページ や マニュアル (ログイン後にページ上部の "Manual" をクリックして下さい) を参照してください。
For usage instructions for students and academic and administrative staff, please refer to the UTOL page on utelecon and the manual (after logging in, click "Manual" at the top of the page).
◯ UTOL は火曜日の昼休み(12:15-13:00)に定期メンテナンス作業を行います.メンテナンス中は機能が利用できません.作業終了までお待ち下さい.
UTOL will undergo scheduled maintenance during the lunch break on Tuesdays (0:15 PM to 1:00 PM). All functions will be unavailable during the maintenance. Please wait until the work is finished.
◯ 既知の不具合等については,スプレッドシート【UTOL】対応状況 (ECCSクラウドメール (XXXXX@g.ecc.u-tokyo.ac.jp) でのログインが必要) に掲載します.
Known issues will be posted on the spreadsheet 【UTOL】対応状況 (requires login with ECCS cloud email (XXXXX@g.ecc.u-tokyo.ac.jp). Available in Japanese only).
◯授業URLの入手にあたっては、 東京大学オンライン講義検索システム(UTAS Lite2) もご利用下さい。詳しくは 授業URLの連絡方法(学生向け) をご覧ください。
To confirm the URLs for online classes such as Zoom, the University of Tokyo Online Lecture Search System (UTAS Lite2) is available. For more details, please refer to "How to Obtain the Online Class URL (for Students)".
◯問い合わせやオンライン授業のトラブルを解決するためには、uteleconサポート窓口 をご利用ください。
授業の入室に関してトラブルが発生している場合は、担当教員あるいは 授業入室トラブル報告フォーム に連絡をしてください。
For inquiries and solving online class troubles, please use the utelecon support desk.
If you are having trouble entering a class, please contact course instructors or use the "Report Issues of Web Conference Room Entry".
◯試験に直接関係する質問や相談は、担当教員または開講学部・研究科に連絡してください。
For questions and consultations directly related to the tests, please contact course instructors, or faculties or graduate schools offering the courses.
◯動作確認を行ったブラウザ・スマートフォン
Browsers and smartphones that have been tested for functionality with the UTOL.